söndag 21 februari 2016

Loppis och Vinterfest

Så var det UMR:s loppis i Övis gymnasium igår! Släpade med en hel del saker som jag hoppades få sålt... tyvärr fick jag släpa det mesta hem igen.

Jag måste erkänna att jag är förvånad över hur lite människor som var i farten! Jag hade verkligen hoppats på mer, men det är ju sådant som är omöjligt att förutsäga. Antar folk hade andra saker att göra än komma ut på loppis.

Nå, vi ska skriva lite mera om loppiset på UMR:s blogg senare och där kommer det upp nå bilder. Annars finns det också bilder på vårt fotoalbum Gillasidan om ni vill se vilka som var och sålde (men jag var inte med vid mitt bord men det är det som är helt överhopat med saker på och runt).
Eller ni kan ju få se bilden av mitt bord!


Som tur kom det en på slutet som handla (ensam) för nästan 40€ och direkt vi öppnade så handlade en för 5€ av mig också. Böckerna där till vänster var gratis (har själv fått dem gratis också) och en del blev nog plockade av folk men lämnade nog av dem också.

Tyngst med hela loppiset var väl att städa bort efteråt! Ta loss all markeringstejp, vika ihop borden och bära dem till förrådet där de ännu skulle staplas ovanpå varandra! Och efter det packa i sin egen bil... ja, och någon for iväg med mina facklor (alltså större marshaller) då jag inte fick tänt dem med min dåliga tändare... men det gör inget, har stor påse full med såna i garaget! Blev bara lite förvånad om man säger så.

Så i morse vaknade jag med träningsvärk i armarna. Skönt på sitt sätt då det blivit lite träning denna vecka nu igen. Byggde (hittills) högsta Megablockstornet med barnen som de fick vinka sedan (är ju förstås det som är roligast). Efter lunch fick man börja fundera vad man behövde ha med sig till Vinterfesten vid Vörå Skidcentrum! Vinterfesten ordnade FRK Vörås avdelning och UMR Vasa tillsammans.

Viggo och Nina fick såklart också komma med, oså kom gubben med sina töser. Så då redan var det ju ganska många som åkte av och an i pulkbacken, men vi blev en hel del fler sedan! Grillade kalkonknackkorv och hotdogbröd också som alla fick mumsa i sig. Var riktigt trevligt och roligt fast jag inte hann prata så mycket med någon utan mest åkte av och an i pulkbacken med Viggo och Nina. Men det var ju också superkul! Och de trivdes som fiskarna i vattnet, Viggo tyckte det var såå spännande när de större killarna började pröva åka miniskidor, små snowboards och trängde ihop sig i pulkorna. Hoppas verkligen att det blir många fler "get-togethers" ännu!

Ni får själva gå och kolla UMR:s fotoalbum men tänkte dela med mig av vår gruppbild som vi tog av alla som var med (eller, nästan alla kom med på bilden).


Så det händer och sker! Och roligt är det när det händer och sker! Och trivs med att få vara med och planera och verkställa allt möjligt! Känns nästan som om jag hittat "min grej"... antar att jag brås på min mor med att jobba med projekt. Det skulle ju bara vara bra att få betalt för det också... men, den tiden kommer väl sen! Är ju bara två år kvar som jag kan vara med i UMR innan jag blir "för gammal"... men finns ju alltid Röda Korset efter det! Har ju smått in en fot där redan genom allt samarbete. Men får se det då närmare, har studierna att avklara också.

Men som sagt, mycket roligt som händer och sker! Nu blickar vi framåt mot Equality Parade, Light It Up Blue och Stormässan i Österbotten...!
(Och så fundera vi just en Vårfest och en Sommarfest iallafall)

Inga kommentarer: