söndag 8 maj 2016

Color Obstacle Rush vol. 2 Seinäjoki

Lördagen 7.5.16 var det äntligen dags för årets VÄRIESTEJUOKSU (eller Color Obstacle Rush som är det internationella namnet). Hade sett fram emot det hur länge som helst, trots att det var i Seinäjoki detta år (två tidigare år har jag deltagit i Vasa).

Så hann misströsta ganska rejält när de andra från Pippuriset Pikkumyyt fick förhinder... skulle såklart ändå farit då man en gång betalat men det är klart det vore roligare som en grupp. Men döm om min förvåning då fästmannen plötsligt sa att han kunde/ville komma med! Så en snabb koll med mommo om det passade att hon skötte och så gav vi oss av på tumis istället.

Hade ju ingen aning vart vi skulle, men nog hittade vi dit till sist! Fick våra saker (jag hade Early Bird paketet så fick biljett, t-skjorta, bandana, extra färgpåse i mål, sportyfeel dryck, medalj och träningstopp) och kollade runt på området lite. Fick filmat nå andra som hade "målfest" och fotade ditt och datt, skrev i två lotterier och lämna in väskan i narikka.

Ungefär kvart före så började uppvärmningen och sen startade vi! Nedan kommer en hel del bilder av hinder och små kommentarer men kan säga några saker redan: bra att de hade vätskestation halvvägs iår, dåligt att det blev kö vid nästan alla hinder, bra att de hade mera kontroll över hindren och säkerheten vid dem.

Sportyfeel

Målfest

Först uppblåsta stockar att fa över o under, sen rutschkana

Upp ner upp ner upp ner upp o ner

Framåt hopp hopp!

Varsågod o kasta vattenballonger på de som kommer efter dig (genom galler)

Kryp igenom Fressi (även på vägen tillbaka)

Först kryp igenom, sen på väg mot mål så klättra över!

"Laserstrålar"

Och på andra sidan skulle du glida på magen genom såpa och skum!

Vatten eller Sportyfeel dryck (den va int så god)

Hindret min vän bröt fingret i och jag landa på nackenni tidigare. Att jag  klagat på säkerheten verkade tagit skruv eftersom det noga kollades hur många som var i gången.

Studs studs!

"Bilringar"
Pelarskog va sista hindret. Någonstans på väg mot mål fanns en till rutschkana.

Före loppet och målfesten. Efter loppet och målfesten.
Vad jag inte fotat så var de färgningspunkter som fanns (grön, orange, gul, rosa och blå). Hur genomvåt man var efter magskurrandet (om än jag klarade det bra mycket bättre än många andra, längdmässigt). Medaljen (lovar lägga i något annat inlägg bild) och produkterna jag fick (fast drycken drack jag direkt).

Minnesgrej till nästa år: jag får inte vara utan nå på huvudet så länge i solen. Usch vad jag började må dåligt senare (och jag är känslig för solsting)...

Inga kommentarer: