måndag 13 juni 2016

2 års kalas

Fick fara på två års kalas igår när min systerdotter firade.
Viggo och Nina skulle provsmaka allt, och klar favorit för Nina var Muminkexen. Viggo slevade i sig tårta för kung och fosterland.

Det var riktigt trevligt, de busade ganska lugnt mot vad de brukade förr och A fick öppna de flesta paketen själv. Lite hjälp fick hon såklart. Och att leka med sakerna i lugn och ro var svårare, fanns ju två andra som också ville pröva på! Men inga riktiga gräl ännu mellan kusinerna.

Viggo och Nina fick välja kläder själva, och de ville vara så fina så fina!


Finklänning på Nina och skjorta med slips på Viggo. Vem har lärt mina barn ti klä upp sig så fint?


Och jag var inte alls lika färgglad. Keps från Comboloppis i Vasa, bandeau från Wish me döskalle, satintröja med überbreda ärmar har jag ärvt av syrran. Och så hade jag svarta jeans och inge smink alls.

Men nu tar det ett bra tag innan det är dags för nästa kalas, borde vara brorsdottern sen så.
Eller, moffa fyller ju före också förstås. Men får se om han firar nå.

Inga kommentarer: