fredag 1 juli 2016

Handla på Wish

Länge kollat på Wish-reklamrutor på facebook och efter att rådfrågat vänner som handlat via Wish beslöt jag mig för att pröva på!

Så laddade ned deras app ganska omgående, började surfa runt, sparade i flera olika listor saker som var intressanta och skickade till sist iväg min första beställning!

Nu har jag väl beställt fyra gånger, alla varor har jag fått hittills (dock levereras sista beställningens varor ännu) och endast tre av varorna varit sönder (prydnader till blomkrukor).
Så angående leveranser är jag väldigt nöjd! Tar sin tid så ska beställa i tid och varorna levereras en och en eller möjligen två och två om de är tillräckligt små!

Efter många om och men har jag vågat beställa nå kläder därvia också. En tights+tskjorta dräkt åt Nina -sitter perfekt, en huppari åt mig -jättemjuk och tunn men skön, två klänningar åt mig -samma storlek på båda och samma modell men måtten är inte samma på båda, en finare klänning för sommarfester -kortare än jag räknat med men snygg, ett par superanygga shorts -men min bak var för stor och idag kom första paret tights åt mig!
Tightsen trodde jag skulle vara för tajta då jag tog på men de passade perfekt bara jag korvade ihop dem som strumpbyxor till först!

Smycken har jag också beställt. Nu just är jag bara väldigt besviken på att det var endast ett skorpionörhänge! Trodde det skulle vara två. Likaså båda drakarna som skulle träs på örat (så att säga) så är för små för mina öron, man borde ha smala spetsiga alvöron för dem! Halsbanden å sin sida är perfekta! Armbanden 50/50 (ett hållit bra som mommo fick, mitt gick sönder genast).

Så överlag om Wish?
Helt okej, för det är ju billigt! Trots att man betalar frakt till för varenda sak blir det billigt.
Men någon kvalite kan man inte förvänta sig.
Men man får både tillbaka pengarna och behålla varan ifall den gått sönder! Så det kan man ju säga som fördel också.
Nedan kommer lite exempel på varor jag fått:

Tightsen som kom idag

Finare klänningen

T-skjortan Nina fick

Några smycken

En del blomkrukeprydnader, kom mycket mer!

2 kommentarer:

johanna sa...

Hur var kläderna från wish i storlek. Måste man gå upp en storlek. eller kan man köra på samma som man har på typ H&M?

Marion sa...

Både och Johanna. Jag föreslår du ser på vad andra skrivit eller klickat ("för liten", "helt rätt", "för stor"). Sen finns måtten på de flesta plagg tillgängliga så om du kan, mät dig själv. En klänning var för liten, alltså mindre än den andra likadana som jag också beställde, och fick tillbaka pengarna för den då.