onsdag 1 februari 2017

Januari bloggstatistik

Första månaden på det nya året är över, och jag tänkte ge er lite bloggstatistik. 11719 visningar av totala 140840 genererades under januari.

Topp 10 inlägg
  1. Handla på wish -fortsätter att generera de flesta sidvisningarna på min blogg.
  2. Bokrecension- Problemskapande beteende vid utvecklingsmässiga funktionshinder -en bok som jag skulle behöva studera igenom på nytt inom en väldigt snar framtid. Bemötande av barn för att ge dem de bästa förutsättningarna att kunna "agera önskvärt" och klara av situationer.
  3. En vecka alla i huset! -hur det gick första veckan vi alla nio fanns under samma tak.
  4. Att se barnens framsteg -om att se de bra dagarna, glädjas över dem och låta sina barn (och sig själv) veta när det går bra.
  5. Fotografjakt -jag sökte efter en fotograf. Hur det gick har jag fortfarande inte berättat, men hoppeligen snart så kan jag berätta mera om det.
  6. Den dåliga dagen -lite tvärtom nummer 4. Fast jag publicerade nummer 4 under denna dag som uppmuntran åt mig själv.
  7. Alla under samma tak-äntligen! -ett inlägg som fick vänta länge innan blev publicerat, bara för att inte ta ut lyckan i förskott kring att vi skulle flytta ilag.
  8. Tesses Pizzabuffe -recension av en lokal pizzabuffe som hela familjen besökte och hur det gick.
  9. Easyway Kroppssammansättning -mätning och vägning av mig i samband med Norrvallas fitnessevent. Samt lite funderingar hur jag ska gå vidare.
  10. Träningsåret-hittills -jag inledde året starkt med träning! Nu så måste jag erkänna att det halkat efter en hel del, men måtten går ändå åt rätt håll. Ett av de anmälda färdigt, det andra verkar skjutas upp eller inhiberas då det inte finns någon snö...
Roliga sökord
Har aldrig tidigare haft några andra sökord än familjen konstig, marionliv, wish. Så har skippat att alls berätta dem åt er. Men denna månad har det kommit tre nya sökord/meningar som lett till min blogg:
  • 100 mål i livet familj (1 sökning)
  • lampor gjorda i gjutjärn, visas på wish (1 sökning)
  • mamma dotter slickar novell (2 sökningar)
Speciellt den sista är ju helt underbar! Skulle vara intressant att veta vilket inlägg man kommer till med en sådan sökning...

Länder
Finland, Sverige, USA, Tyskland, Danmark, Frankrike, Irland, Australien, Norge, Polen.

Sådärja, lite snabb statistik såhär då man sitter med migrän som bultar...! Ska kasta mig i säng en liten stund så jag hoppeligen får studerat efteråt. Blev inte mycket sömn inatt då Viggo hade ont i öronen -och morgonens koll vid HVC visade att de var röda ännu trots antibiotikakuren...! 
Publicerade ett inlägg om boken Annika Larsdotter barnamörderska idag också som ni gärna får spana in (klick). Faller under både finlandssvenska läseutmaningen och vörås egen läseutmaning.

Inga kommentarer: