lördag 25 mars 2017

Mini babybel

Jag fick möjlighet att buzza Mini babybel via Buzzador. Tänkte det skulle passa perfekt denna vårdag när vi skulle ta en skogspromenad!


Minibabybel är fast ost, förpackade och uppdelade i påsar med 6 st. En ostbit är 20 gram varav 4,8 gr är fett och 4,6 gr är protein.


Påminde i smaken om en smältost (heter väl färskost i Svergie), varken jag eller min mor kunde komma på vilken. Min sambo tyckte den går att äta, min son åt ungefär halva innan han var nöjd och min dotter matade hunden istället med den. Så hon gav den inte så högt betyg. Men jag tyckte den var riktigt bra och god -att äta en bit nu som då. Att äta flera efter varandra skulle gjort smaken alltför övermäktig ändå.

Det mest negativa jag upplevde med osten har jag försökt fotografera nedan. En hel massa förpackningsmaterial för en liten ostbit! Samt att ingetdera av mina barn fick upp "vaxen" själv.


#BabybelBuzz #MiniBabybel #MiniBabybelFinland #buzzador 

Inga kommentarer: