lördag 20 maj 2017

Luke Cage


Yeah, it is another superhero. En aningen motvillig sådan men ändå, en superhjälte med övermänsklig förmåga.

Jag vet, jag har lite snöat in på denna typ av serier den senaste tiden. Jag lovar att det snart blir förändring i uppsättningen!

Men Luke Cage, machokillen nummer ett just nu bland de serier jag sett. Jag menar, gör han nå annat än går runt och spänner sig? Och räddar damer i nöd -typ. Nåja, tycker man om maskulinitet så varför inte?

Han dök ju upp i Jessica Jones först (klick), men var ju då givet man behövde kolla vidare på hans egen serie också. Och vad jag förstår så utspelas hans egen serie efter händelserna med Jessica (så om ni vill ha någon koll på tidsschemat så Jessica först -sen Luke).

Och lite roligt att de har med hänvisningar till händelserna i Avengers filmerna också! Så antar de först, sen Jessica och sist Luke (som det är just nu om jag inte missat någon serie).

Hur som haver, vill du se en spänd kille spöa upp andra killar och totalt misslyckas vara känslig är det här något för dig!

Inga kommentarer: