torsdag 18 maj 2017

Överkroppspass

Eftersom träningsvärken i benen var ett faktum efter tisdagens löptur fick det bli ett överkroppspass igår (onsdag).

Tänkte jag skulle utmana mig själv lite så lassade på alla vikter jag hade. Vilket ju inte är så mycket tyvärr men känns av idag så lite effekt hade det säkert!

Upplägget såg ut som följande:

  1. Overheadpress 5 kg/hand, 3x5
  2. Flyers (små) 5 kg/hand, 2x5 1x4 (började värka i vänster armbåge)
  3. Axellyft (att dra upp framför kroppen) 5 kg/hand, 3x7
  4. Liggande chestpress 5 kg/hand, 3x10 (började kännas i armbågen i slutet)
  5. Liggande flyers (små) 5 kg/hand, 3x7
  6. Liggande triceps 8 kg/båda händer på en hantel, 2x6, 1x8 (tror det blev bröstmuskeln mera ibland, tekniken kändes inte helt rätt)
  7. Startmotor 8 kg/hand turvis, 3x10
  8. Biceps 6 kg/hand turvis, 3x4
  9. Triceps (stående) 6 kg/båda händerna på en hantel, 3x10 (väldigt obekvämt så får fundera ut annat grepp till nästa gång)
  10. Armhävning på knä, 3x10
  11. Dippen 3x10
Tränade med endast en kopp te i magen. Tog ca 45 minuter och var klar före kl 9 på morgonen. Om det är det bästa eller inte att träna så tidigt vet jag inget om, men kändes bra iallafall och fick energi att göra klart en liggande skoluppgift. Så antar att det var helt rätt beslut för mig!

Så idag har jag träningsvärk i överkroppen! Men inte så farligt i benen längre. Så skulle det vara ett löppass på programmet idag igen? 

Men, känner också av en begynnande förkylning. Har som sagt blivit sjuk då jag tidigare försökt återuppta träningen. Så borde väl be gubben köpa hem några citroner och en bit ingefära och se om det skulle hjälpa. 


Lyckades nästan med 16:8 igår också! Men var så snål och hungrig så innan lade mig slängde jag in några skinkskivor (att dricka vatten till natten är ingen ide för mig, behöver bara på wc hela tiden då).

Men kanske jag lyckas idag då? Ska försöka det. Men är som sagt ganska snäll med mig angående det ännu. Morgnarna går bra, börjar känna mig hungrig där 11:30-12 så inga problem. Är väl mest en vanesak med kvällarna att få bort det på nytt.

Men nu är klockan 8:09 på morgonen så jag ska ge mig av och ta på löpkläderna och sticka ut en sväng. Efteråt blir det skolarbete igen.

PSST! Ni har väl inte missat att jag ordnar ett lotteri då bloggens facbooksida nått 150 gillare? Kolla priser och regler HÄR!

Inga kommentarer: