söndag 9 juli 2017

Sommarfest @ Norrvalla

För två år sedan var jag och Viggo senast på Norrvallas sommarfest. Då var det andra året i rad och var inga problem.

Ifjol var vi inte. Vädret var dåligt och ingen sådan ekonomi. Så när vi kom i år var det inte lika lätt för Viggo.


Hemma hade vi, så gott vi kunde, ritat upp vad som skulle ske under dagen. För att få det mera begripligt och greppbart.

Fotat efter festen

Och det hjälpte. Fast han ville hem genast, men det anklagar jag Norrvalla för. Soundcheck höll ännu på, med alla dessa skrik och dunkningar i mikrofonerna.


Så tog fram pappret. Gick igenom "nu väntar vi, sen dansar de, sen uppträder den...den...den...och sen far vi hem".

Tog fram telefonen. Fick se på Arne Alligator. Följde efter Nina -som helt oberörd och ivrig for runt på hoppslotten Hopsis tagit dit.


Och Ninas iver smittade av sig, precis som jag hade hoppats. Så han hoppade en stund också. Tills det som hände på scen blev för intressant.


Och han lyssnade på Arne Alligator så gärna. Gick mest omkring under Josefine Siren, hittade dagisets lekområde.


Vi släckte "elden" som brandmännen hade med sig så fick en brandmanna-plasthjälm. Nina gick med Matias och släckte.


Dansade lite till KAJ också. Men ungefär då började det gå för vilt vid hoppslotten för att Nina skulle få vara där.


Var uppdelat för äldre och yngre barn. Men fanns inga vakter vid yngre sidan, så de äldre kom dit, klättrade upp på "tak och väggar" och hoppade ner.


Så de hoppade nästan på Nina. En liten pojke fick en fot i ansiktet och dylikt innan jag gick till närmsta crewmember och sa.

Sade även till åt en av arrangörerna som skickade dit en som "patrullerade" mellan hoppslotten. Så det lugnade ner situationen.


Men vid det laget hade vi en dotter som bara satt och grät, gnuggade ögonen och sa att allt tog sjukt (att ta i handen, att dricka tripp osv).

Så vi skippade Darin. For hem istället. Något jag tror var ett väldigt bra alternativ!

Men det gick över förväntan. Tack vare att jag kom ihåg detta lilla knep och stöd jag läst så många gånger. Men aldrig tidigare orkat eller förstått mig på.

Så absolut något jag ska försöka ta till vara. Och använda fler gånger. Men då måste man veta exakt vad som ska hända.

Eller åtminstone de viktigaste punkterna måste man ha på klart. Något som jag också fick på klart dagen efter...

Inga kommentarer: