onsdag 20 september 2017

Några skräckrecensioner


Slasher
Såg färdigt med sambon igår. Fanns en säsong på Netflix och säsong två lär filmas nu.

Kändes som en mix mellan Scream (se nedåt) och lite med American Horror Story. Mera som Scream ändå.

Så lite förutsägbar. Men "fina" dödsscener. 

Så föreslår ni ser på den när ni kollat de bättre!

Death Note
Jag och min sambo hade delade åsikter om denna. Jag tyckte den var ganska bra, min sambo tyckte att den var ganska dålig.

Annorlunda var den åtminstone. På ett bra sätt enligt mig. 

Så tycker de flesta kunde pröva kolla denna. Ni kan ju alltid stänga av om den inte faller er i smaken.

Scream
Två säsonger på Netflix. Baseras på samma som filmerna. Till och med många av karaktärerna finns även i filmerna.

Väldigt basic slasher. Lite blod och kroppsdelar här och där, lite intressanta sätt att dö. Ja sånt man förväntar sig av en "old school" slasher/skräckfilm.

Dead Silence
Tyst eller så dör du. Var en ganska intressant slogan. Men kom fram väldigt lite i filmen. Och väldigt kort berättades det varför det var så.

Bästa med den? Oväntat slut! Jag hade inte gissat just detta slut på filmen. Och sånt är alltid upplyftande. 

Skådespelarinsatserna var dock ganska platta i filmen. Så lite tråkig. Men går att se på när man har tråkigt.

Inga kommentarer: